Monday, May 22, 2006

speed dating

Söndagskväll och min dygnsrytm är som vanligt sne.
Jag har zappat mig igenom alla tv-kanaler tills det blev snökaos.
Och jag har tuggat mig igenom min johanna nilsson bok som jag bara blir förbannad över. Lyckliga slut! Hennes ångestmoln försvinner, hennes liv blir perfekt. O alla lever lyckliga i alla sina dar.
Och jag tänker på mitt ångestmoln och jag tänker att jag kan dra djupa andetag så försvinner det. Men då kommer någonting som är mycket värre...tårar. och då måste man springa nånstans och gömma sig så att ingen ser, och det blir ju lite jobbigt.
Jag och J finns inte längre, och lika bra är det. Jag har fått nog av trasiga själar att dela sina trasiga tankar med.
Och jag tänker på P när vi grät tillsammans och att det var den enda ärliga stund vi hade tillsammans. Men nej hans tårar var inte ärliga, bara mina. och så gråter jag mer ärliga tårar.
igår var jag på speeddating o blev kär i en bartender. Allt i dimman av alkohol.

1 comment:

Anonymous said...

torka tårarna baby. ikväll är det du och jag och vår älskling. födelsedagskalas kan aldrig gå snett. puss.

Followers

About Me

Kanske är lika underlig som Amelie. Älskar Morrissey, regniga dagar, popmusik, färglada höst löv, prickiga föremål och kaffe. Hatar katter som klöser och tidiga mornar.