Monday, May 08, 2006

ruffsigt

God förmiddag!

Jag sitter i en av skolans datasalar (högskolan så klart).
Jag är snurrig och varm, hade ännu en sån där sömnlös natt, söndagnätter är värst. och alltid samma grubbel oxå. så antal timmar jag sovit är alltså noll. för att inte paja min dygnsrytm måste jag hinka i mig några tusen liter kaffe.

Jag har turkosa avklippta strumpbyxor och en kort olivgrön kjol på mig idag. Och en ljusgrön skjorta med en kort tunn vit kofta med svarta prickar. Det blev flummigt idag, kunde inte bestämma mig. Mitt hår är svart och ruffsigt och mitt smink består endast av lite rött läppstift. Resten av ansiktet döljer jag med stora solglasögon...så...se moi!

Nu har verkligen alla blommorna på träden slagit ut och jag är nästan helt säker på att det har gjort det på Järntorget i Göteborg nu med. Jag har ju hört att det är fint väder där oxå.
Igår läste jag ut "Vi ses vid röda sten" med Viveca Lärn. Det var lite bedrövligt, jag ville inte att den skulle ta slut. det var så avslappnande och tryggt att läsa om spårvagnar och majorna från så långt avstånd som Malmö.

Just nu:
Bright eyes
Shout out louds
spleen united
wir sind helden
BRIGHT EYES

ses!

No comments:

Followers

About Me

Kanske är lika underlig som Amelie. Älskar Morrissey, regniga dagar, popmusik, färglada höst löv, prickiga föremål och kaffe. Hatar katter som klöser och tidiga mornar.