Tuesday, January 27, 2009

spioneri

London är bra inspirerande. Det är sällan jag har tid att utforska mitt område tyvärr, men idag gick jag och Will en svängom på Briklane när vi skulle leta tyger. Det fräckaste vi stötte på under våran lilla inspirationsexpedition var nog en nyöppnad finrestaurang med något slags kolonialt 1800tals-tema al'a Afrika. Överallt på väggar och bord hängde uppstoppade djur uppradade. Gigantiska kronor hängde i det höga taket, och stället var rentav översvämmat av pärlor. Jag tror t.o.m vi såg en uppstoppad sedan länge utrotningshotad snöleopard i entren, måste gå in o fråga nästa gång jag går förbi. Kanske jag borde hata denna restarang och bli äcklad över alla antika troféer, men tjusigt var det. Jag tog några smygfoton utanför fönstret innan dom öppnat. Ursäkta den superdåliga kvalitén., det såg mkt fräckare ut i verkligheten





No comments:

Followers

About Me

Kanske är lika underlig som Amelie. Älskar Morrissey, regniga dagar, popmusik, färglada höst löv, prickiga föremål och kaffe. Hatar katter som klöser och tidiga mornar.